Torniluolan uninoita

Niin kauan olen sinua rakastanut, niin kauan, että olen jo lähes unohtanut ettei aikaa ole. On vain loputon nyt, johon ikuisuus häviää ja josta huominen herää. Aina löytyy joku, jonka tarina on vielä pahempi tai parempi, tämä on omani - lapsihaaveita, kipua ja toivoa, arkea, juhlaa, iloa ja onnea, välillä yhtä ja sitten toista.
Tervetuloa peremmälle.


keskiviikko 23. maaliskuuta 2011

Paha päivä

Sisältövaroitus: pahaa oloa **/***. Lue omalla vastuulla.




En jaksa ottaa valosta kiinni, vaikka se tyrkyttää itseään niin jo pitkään. Kuljen kumppareissa hankia ja siristelen silmiäni, aurinkolasit ovat aina jossain muualla. Kirkkaus osoittaa sormellaan jokaisen pölyhiukkasen ja hajallaan olevan asian, näyttää varjoina esineista asioita, joita en tiennyt olevankaan. Tänään minä olen sille vihainen.

Tai ehkä olen enemmän surullinen, mutta silti tekee mieli potkia lumipaakkuja siroaviksi kiteiksi, piirtää paksuja viivoja paperille niin, että hiili narskahtelee murusiksi ja kynistä terät katkeavat. Haluan laittaa kädet silmille ja korville ja laalatttaa maailman tasaisen hiljaiseksi paikaksi, jossa minun ei tarvitse katsoa kuinka minun laskettu aikani kasvaa toisen vatsassa kauniina. En halua kuulla hänen ihmettelevää nauruaan siitä, että meille tulee joku, joka ei puhu ja lässyn lässyn. Ajatella. En ainakaan silloin, kun kuukautiset kolkuttavat tuloaan sen yhden ainoan ylimääräisen ja toiveisen päivän jälkeen.

En ehkä voi kaikkein parhaiten. Aika katoaa yliopiston ja unen väliin ja huoli kaartaa mukaan päiviini. Äidiltäni löydettiin maksasta kaksi kystaa ja jokin kiinteämpi juttu, tämän kierron pellepäivänäni. Odotamme pääsyä viipalekuvauksiin. Tiedän, murehtiminen ja pelko eivät kanna pitkälle, mutta teen sitä silti. Ehkä enemmän empatiasta, kuin kuoleman tai sairauden pelosta. Tunnen äitini tunteet minussa.
Olen väsynyt, tukossa ja lukossa.

Ärsyttää välinpitämättömyyteen saakka.

6 kommenttia:

  1. Tuota minäkin pelkään yli kaiken, että jos joskus tulen taas raskaaksi, niin jollain ystävälläni on sama laskettu aika. Olen joutunut katkaisemaan välit erääseen ystävääni, joka tuli raskaaksi samaan aikaan kun meidän pienen elämä lakkasi kohdussani. Niin hullulta kuin se kuulostaakin, niin minusta tuntui, että minun lapseni elämä siirtyi hänen lapselleen.

    Kirjoitat niin kauniisti! Usein huomaan ajattelevani, että sanasi voisivat olla omasta sydämestäni. Voimia vaikeaan aikaan <3

    VastaaPoista
  2. Kiitos sanoistasi!


    Niinä pimeimpinä hetkinä tällaiset asiat ovat liikaa kannettavaksi, vaikka useimmiten asiaan voi suhtautua tyynesti ja jopa onnellisesti. Ehkä kun aikaa on kulunut tarpeeksi emme enää muista sitä miltä tämä kaikki tuntui. Toivon.

    Rakkautta ja kauneutta päiviisi. <3

    VastaaPoista
  3. Voi kun toivon että saat vieä tuntea pikkupotkut masussasi ja kantaa käsivarsillasi ihan omaa pienokaista.

    Olen itsekin tuossa suossa rämpinyt, kirjoituksesi ovat tutun tuntuisia.
    Jospa äidiltäsi ei löydettäisi mitään pahaa!

    Omalla äidilläni todettiin rintasyöpäkasvain, ja tottakai samalla viikolla kun itse sain toisen keskenmenon. :(
    Mutta.. hoidot tepsivät, äiti parantui leikkauksen ja sädehoitojen avulla. Ja minulla on 6kk ikäinen tytär nyt. Vihdoin, vuosien epäonnen jälkeen tuntuu paistavan aurinko tähänkin risukasaan.

    Voimia ja uskoa tulevaan!

    VastaaPoista
  4. Kiitos sinullekin sanoistasi, tuntuu hyvältä tietää, että kaikki voi muuttua, että niin on käynyt muillekin. Ja viimeaikoina yhä useammalle ja useammalle, pian voi siis lopultakin olla meidänkin vuoromme.

    Kauneutta ajatuksiisi!

    VastaaPoista